|
|
| Tilbage
til: Honda priser 2018 |
|
|
| Specifikationer |
| Pris: |
kr.
78.995,-
SPAR KR. 60.000,- |
| Motor: |
4-cylindret
rækkemotor, vandkølet |
| Volumen: |
599
cc |
| Effekt: |
102 hk
(95/1/EC) v/12.000 om/min. |
| Max.
drej. moment: |
63,5
Nm v/10.500 om/min. |
| Antal
gear: |
6 |
| Transmission: |
Kæde |
| Stel: |
Aluminium |
| Sædehøjde: |
800
mm |
| Tankvolumen: |
19
liter |
| Farve: |
Rød |
|
|
| Den
nye Hornet har reelt kun navnet tilfælles
med forgængerne, men konceptet er uændret
siden introduktionen i 1998. Det handler
ganske simpelt om størst mulig
underholdning for pengene. Den nye Hornet
opfylder disse krav i rigt mål med en vægt
på 177 kg med ABS og en motoreffekt på 102
hk. Og ikke nok med det, Hornet årgang 2007
er helt fremme rent teknisk; motoren stammer
således fra den ligeledes helt nye CBR 600
RR. Denne ultrakompakte motor er ændret med
henblik på mere effekt i mellemområdet, og
den opfylder med PGM-FI indsprøjtningssystemet
de nye EURO-3 emissionskrav. Stellet er
stadig af centralrørstypen, men nu i
aluminium. Som noget nyt har man på den nye
Hornet kombineret sportslighed - blandt
andet kendetegnet ved upside-down forgaflen
- med Hondas CBS kombibremsesystem med ABS (standardudstyr
i Danmark). ”Streetfighter” konceptet går
igen i designet med konveks dobbelt forlygte,
integreret instrumentpanel med stor,
centralt placeret analog omdrejningstæller
og digitalt speedometer og et aggressivt 4-1
udstødningssystem. Hornet er dog mere
udholdende end de fleste andre
”Streetfightere” med sin 19 liters tank.
Hornet placerer sig i 2007 udgaven på en
central plads i 600 cc klassen, hvor ingen
andre modeller matcher dens kombinerede
egenskaber, der gør, at den er lige så
velplaceret i byen som på en snoet landevej. |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|