|
Specifikationer |
Pris
sort:
Pris
Tricol./Repsol:
|
kr. 224.996
kr. 231.997
|
Motor: |
4-cylindret
rækkemotor, vandkølet |
Volumen: |
998
cc |
Effekt: |
172
hk (95/1/EC) v/11.250 om/min. |
Max.
drej. moment: |
114,5 Nm
v/10.000 om/min. |
Antal
gear: |
6 |
Transmission: |
Kæde |
Stel: |
Aluminium |
Sædehøjde: |
831 mm |
Tankvolumen: |
18
liter |
Farve: |
Sort
- Tricolour - Repsol |
|
Download
katalog (ca. 10 MB)
Download
Access prisliste (ca. 300 kb)
Honda
Access katalog (eng.) |
|
I
2004 fik Honda Fireblade det mest omfattende
redesign af modelkonceptet nogensinde. CBR
1000 RR Fireblade fik mere tilfælles med
CBR 600 RR end med sine forgængere. Begge
disse modeller er baseret på Hondas særdeles
succesfulde MotoGP racer RC 211 V, hvor vægten
centraliseres, og man anvender Unit Pro-Link
affjedringssystemet, hvor dæmperenheden er
helt frigjort fra stellet. Endvidere valgte
Honda at udstyre Fireblade med radialt
monterede forbremsekalipere. I 2006 fik CBR
1000 RR sin første make over, hvor fokus
var at forbedre præstationerne uden at gå
på kompromis med kørebarheden; et begreb
Honda benævner som Total Control. Desuden
skulle den nye “Blade” kunne overholde
EURO-3 emissionskravene.Motoren
på 998 cc fik større og mere effektive
ind- og udstødningsporte, en forhøjelse af
kompressionsforholdet fra 11,9:1 til 12,2:1,
dobbelte ventilfjedre i indsugningssiden,
der flytter motorens rødstregning fra
11.650 om/min. til 12.200 om/min., en
stivere krumtap af en stærkere stållegering
og lettere knastaksler. Indsprøjtningssystemet
blev reprogrammeret for bedre gasrespons, og
køleren blev smallere og lettere. Stellet
fik også en gennemgang uden at ændre ved
basiskonceptet, der i Superbike trim har
givet sejre så forskellige steder som ved
Suzuka 8 Hours i Japan og North West 200 i
Nordirland. Akselafstanden blev reduceret
med 10 mm fra 1.410 mm til 1.400 mm og
efterløbet fra 102 mm til 100 mm; ændringer
der totalt giver hurtigere styring.
Bremsesystemet fik større og lettere
bremseskiver foran (320 mm i stedet for 300
mm). Også udformningen af kåben blev ændret
med et mere slankt og aggressivt udtryk, der
understreger den sportslige side uden at ødelægge
den gode ergonomi, som Honda Fireblade er
kendt for. |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|