Holtug MC ApS

Tilbage til: Honda priser 2007
Specifikationer

Pris sort:

Pris Tricol./Repsol:

kr. 224.996

kr. 231.997

Motor: 4-cylindret rækkemotor, vandkølet
Volumen: 998 cc
Effekt: 172 hk (95/1/EC) v/11.250 om/min.
Max. drej. moment: 114,5 Nm v/10.000 om/min.
Antal gear: 6
Transmission: Kæde
Stel: Aluminium
Sædehøjde: 831 mm
Tankvolumen: 18 liter
Farve: Sort - Tricolour - Repsol
Download katalog (ca. 10 MB)          Download Access prisliste (ca. 300 kb)           Honda Access katalog (eng.)
I 2004 fik Honda Fireblade det mest omfattende redesign af modelkonceptet nogensinde. CBR 1000 RR Fireblade fik mere tilfælles med CBR 600 RR end med sine forgængere. Begge disse modeller er baseret på Hondas særdeles succesfulde MotoGP racer RC 211 V, hvor vægten centraliseres, og man anvender Unit Pro-Link affjedringssystemet, hvor dæmperenheden er helt frigjort fra stellet. Endvidere valgte Honda at udstyre Fireblade med radialt monterede forbremsekalipere. I 2006 fik CBR 1000 RR sin første make over, hvor fokus var at forbedre præstationerne uden at gå på kompromis med kørebarheden; et begreb Honda benævner som Total Control. Desuden skulle den nye “Blade” kunne overholde EURO-3 emissionskravene.Motoren på 998 cc fik større og mere effektive ind- og udstødningsporte, en forhøjelse af kompressionsforholdet fra 11,9:1 til 12,2:1, dobbelte ventilfjedre i indsugningssiden, der flytter motorens rødstregning fra 11.650 om/min. til 12.200 om/min., en stivere krumtap af en stærkere stållegering og lettere knastaksler. Indsprøjtningssystemet blev reprogrammeret for bedre gasrespons, og køleren blev smallere og lettere. Stellet fik også en gennemgang uden at ændre ved basiskonceptet, der i Superbike trim har givet sejre så forskellige steder som ved Suzuka 8 Hours i Japan og North West 200 i Nordirland. Akselafstanden blev reduceret med 10 mm fra 1.410 mm til 1.400 mm og efterløbet fra 102 mm til 100 mm; ændringer der totalt giver hurtigere styring. Bremsesystemet fik større og lettere bremseskiver foran (320 mm i stedet for 300 mm). Også udformningen af kåben blev ændret med et mere slankt og aggressivt udtryk, der understreger den sportslige side uden at ødelægge den gode ergonomi, som Honda Fireblade er kendt for.