Holtug MC ApS

 Tilbage til: Honda priser 2011

 
Specifikationer
Pris: kr. 184.995 
Motor: 4-cylindret rækkemotor, vandkølet
Volumen: 599 cc
Effekt: 120 hk (95/1/EC) v/13.500 om/min.
Max. drej. moment: 66 Nm v/11.250 om/min.
Antal gear: 6
Transmission: Kæde
Stel: Aluminium
Sædehøjde: 820 mm
Tankvolumen: 18 liter
Farve: Blå/hvid/sort - Sort/grøn - Sort/rød

Download katalog (ca. 10 MB)                                                 Download Access prisliste (ca. 300 kb)

Hondas mest sportslige 600 cc model har med VM sejre i Supersport gennem 4 sæsoner i træk domineret klassen, og året 2006 blev ingen undtagelse med VM titlen til Sebastian Charpentier og den bedste danske VM placering nogensinde til Robbin Harms med en samlet 5. plads. Det er den tunge arv, som den helt nye CBR 600 RR skal løfte i sportslig sammenhæng; desuden skal modellen også matche forgængernes salgsmæssige succes. Honda startede helt forfra med den nye CBR 600 RR for at nå de høje mål, man havde sat sig. En nedgang i tørvægt fra 163 kg til 155 kg betød en vægtreduktion af motorkomponenterne med mere end 2 kg, stellet blev trimmet med bemærkelsesværdige 4,1 kg, andre stelkomponenter gav en reduktion på 1,2 kg og de elektriske komponenter blev lettet med 400 gram.En reduktion i akselafstanden fra 1.395 mm til 1.375 mm giver de hurtige styrereaktioner, og tilføjelsen af Hondas elektroniske styredæmper (HESD), kendt fra CBR 1000 RR, giver den nødvendige stabilitet. Designet af CBR 600 RR er et ”True to Function” tema, hvor man stripper alt væk, der ikke direkte har en funktion. Dette kommer også til udtryk i kåbe- og sædedesignet, hvor man har lånt aerodynamiske principper fra udformningen af Formel 1 racere og jagerfly. Specielt separationen mellem den øverste del af kåben og kåbesiderne er et udtryk for denne nytænkning. En anden vigtig del af CBR 600 RRs aerodynamiske design er det massive luftindtag direkte i fronten. Det er baseret på systemet fra VTR 1000 SP-2 og fører luften direkte gennem rammen til den forstørrede airbox. Motoren er nu den mest kompakte og letteste i 600 cc klassen, men i forhold til forgængeren leverer den ikke alene højere effekt, men også et stærkere træk i området mellem 7.000 og 10.000 om/min. Også stellet er helt nyt; man har ved hjælp af FDC (Fine Die-Cast) teknikken kunnet reducere antallet af sektioner fra 11 til kun 4.