|
Tilbage
til: Honda priser 2011 |
|
Specifikationer |
Pris: |
kr.
184.995 |
Motor: |
4-cylindret
rækkemotor, vandkølet |
Volumen: |
599
cc |
Effekt: |
120
hk (95/1/EC) v/13.500 om/min. |
Max.
drej. moment: |
66
Nm v/11.250 om/min. |
Antal
gear: |
6 |
Transmission: |
Kæde |
Stel: |
Aluminium |
Sædehøjde: |
820
mm |
Tankvolumen: |
18
liter |
Farve: |
Blå/hvid/sort
- Sort/grøn - Sort/rød |
|
Download
katalog (ca. 10 MB)
Download
Access prisliste (ca. 300 kb)
|
Hondas
mest sportslige 600 cc model har med VM
sejre i Supersport gennem 4 sæsoner i træk
domineret klassen, og året 2006 blev ingen
undtagelse med VM titlen til Sebastian
Charpentier og den bedste danske VM
placering nogensinde til Robbin Harms med en
samlet 5. plads. Det er den tunge arv, som
den helt nye CBR 600 RR skal løfte i
sportslig sammenhæng; desuden skal modellen
også matche forgængernes salgsmæssige
succes. Honda startede helt forfra med den
nye CBR 600 RR for at nå de høje mål, man
havde sat sig. En nedgang i tørvægt fra
163 kg til 155 kg betød en vægtreduktion
af motorkomponenterne med mere end 2 kg,
stellet blev trimmet med bemærkelsesværdige
4,1 kg, andre stelkomponenter gav en
reduktion på 1,2 kg og de elektriske
komponenter blev lettet med 400 gram.En
reduktion i akselafstanden fra 1.395 mm til
1.375 mm giver de hurtige styrereaktioner,
og tilføjelsen af Hondas elektroniske
styredæmper (HESD), kendt fra CBR 1000 RR,
giver den nødvendige stabilitet. Designet
af CBR 600 RR er et ”True to Function”
tema, hvor man stripper alt væk, der ikke
direkte har en funktion. Dette kommer også
til udtryk i kåbe- og sædedesignet, hvor
man har lånt aerodynamiske principper fra
udformningen af Formel 1 racere og jagerfly.
Specielt separationen mellem den øverste
del af kåben og kåbesiderne er et udtryk
for denne nytænkning. En anden vigtig del
af CBR 600 RRs aerodynamiske design er det
massive luftindtag direkte i fronten. Det er
baseret på systemet fra VTR 1000 SP-2 og fører
luften direkte gennem rammen til den forstørrede
airbox. Motoren er nu den mest kompakte og
letteste i 600 cc klassen, men i forhold til
forgængeren leverer den ikke alene højere
effekt, men også et stærkere træk i området
mellem 7.000 og 10.000 om/min. Også stellet
er helt nyt; man har ved hjælp af FDC (Fine
Die-Cast) teknikken kunnet reducere antallet
af sektioner fra 11 til kun 4. |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|