Holtug MC ApS

 Tilbage til: Honda priser 2011
Specifikationer
Pris: kr. 209.998
Motor: 4-cylindret V-motor, vandkølet
Volumen: 782 cc
Effekt: 109 hk (95/1/EC) v/10.500 om/min.
Max drej. moment: 80 Nm v/8.750 om/min.
Antal gear: 6
Transmission: Kæde
Stel: Aluminium
Sædehøjde: 805 mm
Tankvolumen: 22 liter
Farve: Rød
Download katalog (ca. 10 MB)         Download Access prisliste (ca. 300 kb)            Honda Access katalog (eng.)
 
Hondas revolutionerende VFR 750 F debuterede i 1986, og grundkonceptet for denne model har været uændret siden. Hondas betegnelse for modellen er “super all-rounder”, og med den overskrift i tankerne er modellen løbende blevet opdateret siden 1986, uden at kunderne nogensinde har været i tvivl om VFR konceptets indhold. Til 2002 sæsonen fik VFR sin mest gennemgribende ændring siden starten; designet blev opdateret med et skarpere og mere aggressivt udtryk. Også bagtil var ændringerne markante, især med de to oplagte, trekantede lyddæmpere. V4 motorkonceptet er et unikt Honda koncept. I 2002 tilføjedes en nyudvikling, V4-VTEC ventilkontrolsystemet, der kombinerer det bedste fra 2- og 4-ventilsystemerne, hvor motoren anvender 2 ventiler pr. cylinder ved lave omdrejninger og i mellemområdet, og skifter til 4 ventiler ved højere omdrejninger; i dette tilfælde ved 7.000 om/min. Systemet opererer ved hjælp af et olietryk, der ved det førnævnte omdrejningstal frigør de 2 inaktive ventiler og booster effekten. Fordelen ved systemet er - foruden dette boost - et bedre træk ved lave omdrejninger og i mellemområdet, hvor kun 2 ventiler aktiveres. Desuden giver systemet mindre støj ved lave omdrejningstal. I 2006 blev VFR 800 igen opdateret, dels kosmetisk med blandt andet klare blinklysglas og en gradueret toning af kåbeglasset, dels motormæssigt med en revideret VTECT funktion og et indsprøjtningssystem af samme type som på CBR 1000 RR. Desuden fik VFR 800 opdateret emissionssystemet, således at den overholder EURO-3 kravene.